19 Aralık 2011 Pazartesi

Değer Vermek Yada Vermemek...

İnsanların verdiği değer, kendilerinin gönlünden koptuğu kadardır. Değer vermek yürek isteyen, fedakarlık isteyen zahmetli ve zor iştir. Aslında bunu sadece insanlar için değil nesneler ve eşyalar için de söyleyebiliriz.
Çok değer verdiğiniz bir şeyi paylaşırken paylaştığınız insanı da, verdiğiniz değer ile karşılaştırıyorsunuz. Gerçekten içiniz den geldiği gibi paylaşmak ve bunun sorgusunu yapmamak sizi erdemli insan yapabileceği gibi aynı zamanda sizi bencil bir insan haline de getirebilir. Ne olursa olsun verdiğiniz değerin karşılığında bir şeyler görmeyi saplantı haline getirmeyin. Aksi takdir de bu iş ticarete döner ve belli bir zaman sonra "acaba benim kârım nedir?" diye düşünmeye başlarsınız.
Bazı durumlar vardır, o zaman yapmanız gerektiğini bilirsiniz. Gerisini çok fazla düşünmezsiniz. Fakat daha sonra canınız acıdığın da bunu sorgulamaya başlarsınız. Kendinizi içten içe kemiren, bitiren sorular ve sorunlarla baş başa kalırsınız. Önceliğiniz her zaman için karşılıksız değer vermek ve bir gün mutlaka sizin için de birilerinin bunu yapabileceğini düşünmek olsun. Geri dönüşü muhakkak olacaktır. Keşkelerle vahlarla bu hayatın geçmeyeceğini biliyorsunuz. Sizi siz yapan özellikleriniz her zaman için sadık kalsın. Yani kendinize sadık kalın.Karşınızda ki insan sizi kırmış, incitmiş olabilir. Olabilir çünkü bu hayatta her zaman her şey yolunda gitmeyebilir.Sebep ve sonuç ilişkisini iyi kurmak, kendiniz den önce durumları değerlendirmek ve yaptığınız hatalarınızı veya yapamadıklarınızı gözden geçirip ona göre değerlendirmeniz gerekir. 


Benim de kırdığım incittiğim insanlar oldu. Özür dilemesini bilen biriyimdir. Ayrıca açtığım yaraların ilacının da bende olduğunu bilirim. Ve elimden geldiğince onlara yardım etmek bir şeyleri paylaşmak isterim. Kimsenin kalbini kırmak istemem. Arkamdan tonlarca küfür de etseler, beni bir çok konu da yargılasalar da yine de bir gün ihtiyaçları olduğun da yanların da olurum. Bunu insanlık için yaparım. Hani belki o insan da bir gün bunu bir başkası için yapar. Belki iyi insanları sevmeyi bilir. Yada paylaşmayı. 





Ne olursa olsun bana yararı dokunmuş, ucundan da olsa katkısı olan insanlara teşekkür ederim. Neden bilmiyorum ama o insan var ki aslında ne olduğunun tam da farkında değil. Yapabileceği şeyler o kadar sınırsız ki bunu kendisi için veya başkaları için kullansa ortaya muhteşem eserler çıkabilir. Bir türlü buna inanmayan, asi bir yapısı var. Kimseyi eleştirmek istemem çünkü hayatta herkes kendi evrenin de bir numaradır. Ben beni bilirim benden ötesi yoktur. Benden ötesine sadece saygı duyarım. Yalnız o insanın görüşleri, eleştirileri, fikirleri, düşünceleri benim için gerçekten önemlidir. Nede olsa beni besleyip büyüten o :) Her şey için bir kez daha teşekkür etmek istiyorum ona. Her ne olursa olsun iyi ki var oldu bir yerler de. Evrenin her hangi bir köşesinde.




Sevgi ve Muhabbetle.


0 yorum:

Yorum Gönder